zoomit

zoomit
همه چیز درباره تکنولوژی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 608
بازدید کل : 33885
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

 همه ما دوست داریم که در هر مکان و موقعیت ممکن به عکاسی پرداخته، خاطرات و دوستی های مان را ثبت کرده و احتمالا آنها را در اینترنت با بقیه به اشتراک بگذاریم. اغلب افراد همیشه آماده عکاسی با دوربین تلفن همراه شان هستند و برخی هم دائما یک دوربین کوچک برای شکار لحظه ها در جیب شان دارند. اما سوال اینجا است که چگونه عکس های بهتری داشته باشیم. عکس هایی که تار و محو نباشند و از شفافیت و وضوح خوبی هم برخوردار باشند. 


برای این موضوع، نیاز نیست که کار خارق العاده ای انجام دهید یا ابزار ویژه ای داشته باشید. بلکه تنها رعایت چند نکته، در کنار استفاده از تنظیمات اتوماتیک دوربین و شاید هم چند تغییر کوچک در تنظیمات آن، می تواند عکس هایی زیبایی در اختیار تان بگذارد.

 

چگونه اطمینان یابم که عکس هایم فوکوس (focus) درستی دارند؟

face-detection-streams_desktop_small.jpg

اغلب اوقات هنگام عکاسی، دوربین بر روی چیزی فوکوس می کند، اما الزاما آن چیز، همان سوژه شما و موضوع اصلی عکس تان نیست. همه دوربین های ببین و بگیر امروزی و بسیاری از دوربین های موجود روی اسمارت فون ها قابلیت face-detection یا تشخیص چهره دارند. این حالت عکاسی، چهره افراد حاضر در کادر دوربین را شناسایی کرده و حالت بهینه فوکوس، میزان نور و اشباع رنگی را برای آنها انتخاب می کند. 

انتخاب این گزینه، اولویت اول برای داشتن عکس های شفاف و روشن و بدون محو شدگی است. اما اگر دوربین شما این قابلیت را ندارد، یا شما می خواهید بر روی چیز دیگری به جز چهره اشخاص فوکوس کنید، تنظیم فوکوس نقطه ای، کاربردی تر خواهد بود. 

این کار در دوربین تلفن های همراه هوشمند جدید بسیار آسان شده است. تنها کافی است بر روی صفحه موبایل روی نقطه ای که می خواهید شفاف تر و دقیق تر دیده شود، تپ کنید تا فوکوس انجام شود. 

در دیگر دوربین ها می توانید تنظیم پیشفرض آن را تغییر دهید تا همه موارد موجود در کادر، مقداری از وضوح و دقت را داشته باشند، یا اینکه نقطه و منطقه فوکوس را در تنظیمات دوربین کوچک تر کنید.

 

sony-2-minute-expert.jpg

برای انجام این کار باید دوربین را از حالت Auto یا اتوماتیک خارج کرده و گزینه Program را که معمولا با P مشخص شده، انتخاب کنید. حال از بخش تنظیمات دوربین، می توانید نوع فوکوس را انتخاب کنید.

 

عکس ها هنوز مات به نظر می رسند، چکار کنم؟

اگر هنوز عکس های تان تار هستند و شما در محیط کم نوری مشغول عکاسی هستید، دلیل این موضوع باز ماندن بیش از حد معمول شاتر دوربین برای ثبت نور کافی برای عکس است. 

کلکی که در این مرحله به کارتان می آید، به حداقل رساندن حرکات است. اگر می خواهید دوربین ببین و بگیر جدیدی بخرید، دقت کنید که لنز آن حتما به سیستم لرزش گیر اپتیکال (OIS) مجهز باشد. این سیستم، معمولا لنز (و در برخی مدل ها، سنسور دوربین) را برای به حداقل رساندن اثر لرزش ها و حرکات کم، جابجا می کند.

 

120525387699-panasonic-ois.streams_desktop_medium.jpg

با یا بدون سیستم OIS، سعی کنید که دوربین را ثابت و بدون حرکت نگه دارید. به شکلی بایستید که وزن تان روی دو پا تقسیم شده و پاها ثابت باشند. بازو و آرنج تان را تا حد ممکن به بدن نزدیک کرده و به آن بچسبانید. در صورتی که برای تان امکان دارد، دوربین را روی یک پایه یا سطح ثابتی مانند میز قرار دهید. البته تنظیم ISO دوربین هم می تواند ترفند دیگری باشد که با زیاد کردن آن، عکس ها در نور کم بهتر خواهند شد. اما این کار باعث می شود که میزان نویز در عکس کمی بیشتر شود.

 

lighitng-1-streams_desktop_medium.jpg 
لرزش زیاد دست عکاس و حرکت سوژه

not-shaky-lighitng-2-streams_desktop_medium.jpg 
عکس مناسب و قابل قبول


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:کارشناس ۲ دقیقه ای: چگونه از تار و مات شدن عکس ها جلوگیری کنیم , توسط علیرضا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :